Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Emily; Goldwire, Cheryl; Aspden, Kathy; Kendall, June; Babb, Samuel J.; Murphy, Karen; Barton, Pat; Withers, Bill
InstitutionGeorgia State Dept. of Education, Atlanta.
TitelAssessment and Instructional Guide for the Georgia Grade Three Writing Assessment.
Quelle(2001), (146 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Grade 3; Portfolios (Background Materials); Primary Education; Scores; Student Evaluation; Student Writing Models; Writing Evaluation; Writing Exercises; Writing Instruction; Writing Strategies; Writing Tests; Georgia
AbstractThe purpose of this guide is to assist teachers in preparing their students to write effectively, both on the Georgia Grade Three Writing Assessment and in other contexts. Using Quality Core Curriculum (QCC) writing objectives, teachers are encouraged to use the information in this guide to create transparencies and handouts for students. The Developmental Stage Scoring Guidelines and model portfolio sets in the guide allow teachers and students to identify both strong and weak elements in writing samples. This writing assessment covers four types of writing: relating a personal experience; creating an imaginative story; responding to literature; and responding to a QCC content. The guide explains how to establish an effective writing program. Sections in the guide are: Introduction; Foundations; Writing Instruction; Collecting Student Writing Portfolios; Scoring; and Student Portfolio Writing Samples and Annotations. Additional resources are included, including sample writing assignments; a 38-item glossary; a list of 69 professional resources; and a graphic overview of the writing process. (PM)
AnmerkungenFor full text: http://www.doe.k12.ga.us/sla/ret/g3wrt.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: